ماشین سازی چمران

ماشین آلات صنعتی

ماشین سازی چمران

ماشین آلات صنعتی

دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت

شرکت ماشین سازی چمران با هدف تامین ماشین آلات صنایع بسته بندی و مشاوره در زمینه بسته بندی محصولات تاسیس گردیده است و اکنون با بهره گیری از تجربه زیاد موفق به ارائه ماشین آلات بسیار با کیفیت در این عرصه گردیده است. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های تولیدی شرکت چمران ، دستگاه استرچ پالت است که کیفیت بالایی دارد.

پالت چیست؟

پالت (pallet) یک وسیله تخت و رو صاف است که از چوب، پلاستیک و یا فلز ساخته می‌شود. که از آن جهت جابجایی بار و کالا به‌ وسیله تجهیزات انبارداری (مانند لیفتراک،جک پالت ها،استیکر برقی و …) به شیوه‌ای پایدار و ایمن استفاده می شود .

کالاها را بر روی آن قرار می‌دهند و با تسمه‌های فلزی یا پوشش‌های پلاستیکی محکم کشش‌پذیر (فیلم استرچ) به پالت بسته می شوند. پالت ها با توجه به نوع محصولاتی که روی آنها گذاشته می شود ساخته می شوند. مثلا هرچه محصولات ذکر شده سنگین تر باشند ، تغییراتی را روی آن انجام می دهند تا وزن بیشتری را تحمل نمایند و یا از جنس با استحکام بالاتری می سازند.

دستگاه استرچ پالت دستگاهی برای بسته بندی محصولات به روی انواع پالت می باشد. این دستگاه بسیار مناسب برای کشیدن انواع فیلم مخصوص استرچ بر روی محصولات مختلف روی پالت می باشد. از این دستگاه در کارخانجات صنعتی که دارای خطوط تولید بالا و نیازمند به حفاظت محصولات خود می باشند، استفاده می کنند.

 

کاربرد دستگاه استرچ پالت 

این دستگاه برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد مختلف استفاده می شود به طور مثال جهت بسته بندی پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل، پالت کاشی، پالت کتاب و از این دست محصولات کاربرد دارد. می توان به جای استفاده از سیستم سلفون کشی از سیستم نایلون شیرینک و مشعل نیز استفاده نمود.

بطور کلی وظیفه این دستگاه ، کشیدن نایلون استرچ به دور محصول می باشند تا یک لایه نایلونی محافظ دور بسته مورد نظر ما را احاطه کند. این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه های بسته بندی این چنینی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و به کمک آن می توان انواع محصولات با اشکال  و ابعاد گوناگون را به سادگی بسته بندی نمود.

اغلب این دستگاه ها توانایی تنظیم مقدار کشش فیلم استرچ را دارند. وظیفه این دستگاه علاوه بر جلوگیری از گرد و غبار به محصول، محافظت از محصول می باشد.

  • بسته بندی انواع پالت کارتن با هر سایز ابعاد و اندازه
  • بسته بندی انواع بطری در تعداد بالا
  • بسته بندی همزمان چند کارتن بر روی پالت
  • مشخص بودن کالا از زیر پوشش نایلون استرچ
  • محافظت محصول از گرد و غبار
  • کمک به زیبایی محصول
  • سرعت بالا بسته بندی محصول

انواع دستگاه استرچ پالت 

1-  صفحه گردان

2-  دروازه ای

3-  مرغک دار

4-  فرودگاهی

6- دستگاه ربات استرچ پالت

استرچ پالت صفحه گردان 

روند کار این دستگاه به این صورت می باشد که پالت محصول را برروی صفحه گردان دستگاه قرارداده و لبه ی نایلون استرچ را به یک قسمت از پالت متصل می نماییم و سپس دستگاه استرچ پالت را استارت زده تا صفحه گردان شروع به چرخش کند و روند سلفون و استرچ کشی به دور پالت محصول انجام گیرد.

 

استرچ پالت دروازه ای 

در این دستگاه، محصول توسط جک پالت یا لیفتراک به روی صفحه  قرار گرفته و با چرخش صفحه دوار دستگاه استرچ پالت، سلفون به دور محصول پیچیده می شود. کارکرد دستگاه استرچ پالت دروازه ای مشابه دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد. از دستگاه استرچ پالت دروازه ای جهت بسته بندی محصولات حجیم با وزن بالا استفاده می گردد.

 

 استرچ پالت مرغکدار 

روند کار این دستگاه همانند دستگاه های استرچ پالت فوق می باشد با این تفاوت که در بالای دستگاه تکیه گاهی به صورت اهرم برای تثبیت و نگهداری پالت ها روی هم در قسمت فوقانی دستگاه تعبیه شده که از احتمال ریزش محصولات از روی پالت جلوگیری می کند. اهرم فوقانی دستگاه را مرغک می نامند.

 

استرچ پالت فرودگاهی

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی همانطور که از اسم آن مشخص است کاربرد اساسی و اصلی در بخش سلفون کشی چمدان و ساک های مسافرتی داشته و بسته بندی مطمئن به دور از گرد و خاک و رطوبت را برای کاربران فراهم ساخته است. روند کار دستگاه استرچ پالت فرودگاهی همانند دستگاه های فوق می باشد.

 

دستگاه ربات استرچ پالت 

در استرچ پالت رباتی دستگاه به صورت ربات به دور پالت می چرخد و عملیات سلفون کشی را انجام می دهد و نیازی به حمل و هدایت پالت توسط لیفتراک و جک پالت به سمت دستگاه استرچ پالت نمی باشد. با این تفاوت که ربات استرچ پالت فرآیندی برعکس تمام استرچ پالت های نام برده دارد.

دستگاه ربات استرچ پالت دستگاه مجهز به سنسور چشم الکترونیکی می باشد که به صورت اتوماتیک به دور پالت می چرخد.در دستگاه ربات استرچ پالت هیچ محدودیت وزنی وجود ندارد. سرعت بالای ربات استرچ پالت و سهولت کار و عدم جابجایی پالت از مزایای این نوع دستگاه می باشد.

 

دستگاه سلفون کش یا استرچ کش 

بطور کلی سلفون کش به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می گردد.

این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی با روکش سلفون مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ظروف یکبار مصرف که حاوی مواد غذایی می باشد را توسط این دستگاه بسته بندی می نمایند. از این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی همچون گوشت ، مرغ ، ماهی، سبزیجات ، قارچ، قارچ دکمه ای میوه جات و … استفاده می گردد. عملیات بسته بندی در این دستگاه بصورت دستی بوده و توسط اپراتور به راحتی انجام می پذیرد.

سیستم الکتریکی این دستگاه به این صورت است که صفحه الکتریکی آن به طور مداوم گرم می باشد و دارای یه سیم برنده با ولتاژ پایین است که قبل از اینکه فیلم روی قسمت پایینی سینی بر روی صفحه داغ چسبیده شود، آن را برش می دهد. دمای صفحه داغ این دستگاه نیز قابل تنظیم می باشد. سلفون ها در عرض های متفاوتی وجود دارند تا برای بسته بندی یا همان سلفون کشی محصولات مختلف از قبیل محصولات گوشتی، سبزیجات، ماهی ، میوه و… مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه سلفون کش دستی دارای دو غلطک جهت چرخیدن رول به روی دستگاه و یک تیغه حرارتی جهت برش سلفون و اتویی تفلونی جهت چسباندن و جمع شدن سلفون به ظرف می باشد.

 

کاربرد دستگاه سلفون کش (استرچ کش اتوماتیک) 

کاربرد این دستگاه بیشتر در سوپر مارکت ها ، رستوران ها ، کافه ها ، فروشگاه های گوشت و پروتئینی، هایپر کارکتها، کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی می باشد.

 

سلفون کش اتوماتیک (استرچ کش اتوماتیک) 

در سلفون کش اتوماتیک بعد از قرار گرفتن ظرف حاوی محصول بروی کانوایر موجود بروی دستگاه کلیه عملیات پیچیدن فیلم سلفون غذایی به ظرف و برش و چسباندن به ظرف بصورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود.

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک

امروزه استفاده از محصولات به صورت اسپره یا اسپری با توجه به اهمیت اقتصادی آن در بین مصرف کنندگان با توجه به نوع محصول مورد نیاز اهمیت ویژه ای دارد و می توان گفت به سرعت در حال روند رو به افزایش در میان مصرف کنندگان می باشد و این در حالی است که تولیدکنندگان این عرصه با توجه به تنوع ماشین آلات و رقابت های داخلی و خارجی سعی بر این داشته تا خود را به بازار داخلی رسانده و به تناسب نیاز بازار مصرف کنندگان ماشین آلات اسپری را با نازلترین قیمت بهترین کیفیت متناسب با استاندارد لازم روانه بازار کنند
با استفاده از دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات در مدت کوتاه وبه راحتی محصول را پر نمود

این محصول به نوبه ی خود از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است یکی از ویژگی های این دستگاه می توان به مینی سایز بودن آن اشاره کرد که زمینه استفاده آن بیشتر در کارگاه ها و تولیدی های کوچک می باشد که از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

 

مشاهده ویدئو اسپری پرکن

 

عملکرد دستگاه اسپری پرکن

عملکرد دستگاه اسپری پرکن به دلیل استفاده از گاز کاملا به صورت پنوماتیک بوده و سه نازل مجزا بر روی این دستگاه طراحی شده (مایع,پانچ,گاز)که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند و قابلیت مظروف سازی تا ساعت ۶۰۰ عدد قوطی را دارا می باشد و مناسب برای انواع قوطی از سایز ۵۰ الی ۵۰۰ سی سی نیز می باشد.

مشخصات فنی دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات

مناسب برای پر کردن انواع اسپری در سایزهای 50 الی 500 میلی لیتر را دارا می باشد سیستم عملکرد دستگاه به صورت پنوماتیک و مکانیک می باشد

عملکرد دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات

برای راه اندازی این دستگاه نیاز به کمپرسور هوا می باشد ابتدا تنظیمات لازم و مربوط به نازلها را نسبت به حجم و ظرفیت قوطی انجام داده بعد از اطمینان پیدا کردن نسبت به تنظیمات اولیه مثل باد ,گاز و تنظیمات نازلها قوطی را وارد خط می نمایم سپس ابتدا کلید تزریق مایع را روشن و بعداز آن کلید تزریق پانچ و در آخر کلید گاز را روشن می کنیم که این امر فقط یکبار در زمان استارت اتفاق می افتد و دیگر در فرایند تولید نیازی به این کار نمی باشد.

دستگاه میکسر مایع ظرفشویی

دستگاه میکسر مایع ظرفشویی

در گذشته برای انواع شستشو و ضدعفونی کردن سطوح از صابون استفاده می کردند و شوینده هایی همچون مایع ظرفشویی،مایع دستشویی،مایع ضدعفونی کننده و … وجود نداشت.امروزه و با پیشرفت صنعت شیمیایی و تولید ماده های مفیدی همچون مایعات ضدعفونی کننده کارخانجات نیز بایستی دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته داشته باشند.یکی از انواع دستگاه میکسر مایعات که فرایند مخلوط کردن را به خوبی انجام میدهد دستگاه میکسر مایع ظرفشویی است. 

مشاهده این مطلب را از دست ندهید : انواع دستگاه میکسر پودر

دستگاه پرکن و میکسر مایع ظرفشویی دستگاهی مفید است که در اکثر کارخانجات تولید مایع ظرفشویی وجود دارد، دستگاه پرکن شوینده ها یکی از بزرگترین استفاده ها از مواد پاک کننده برای تمیز کردن لباس است.

فرمولاسیون پیچیده، منعکس کننده خواسته های متنوعی از کاربرد و بازار مصرف به شدت رقابتی است. به طور کلی ، مواد پاک کننده لباس های شسته شده حاوی نرم کننده آب ، سورفاکتانت ، سفید کننده ، آنزیم ها ، brighteners ، عطرها ، و بسیاری از عوامل دیگر است.

 

کاربرد دستگاه پرکن در صنایع مختلف

به طور کلی از دستگاه پرکن در صنایع غذایی و به منظور پر کردن شیشه های انواع مربا و مارمالاد، خامه، سس، شکلات، ماست، رب گوجه فرنگی و … در ظروف پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و… به کار برده می شود.

دستگاه پرکن عسل را نیز می توان یکی از پرکاربردترین پرکن مایعات غلیظ به شمار آورد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ همچنین در صنایع دیگری نظیر صنایع شیمیایی دستگاه پرکن مایع ظرفشویی و انواع مایعات شوینده، پرکن روغن موتور، پرکن اتواع شربت های دارویی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه کار دستگاه پرکن مایع ظرفشویی

  • برای پر کردن شیشه ها از مایعات غلیظ با استفاده از دستگاه پرکن، از شیوه سیلندر- پیستون استفاده می شود.
  • در واقع حجم سیلندر مبنای پر شدن ظروف بوده و حجم ظروف نشان دهنده این بوده که حجم سیلندر بایستی به چه میزان باشد، حرکت مایعات غلیظ نظیر عسل به واسطه سیلندر موجود در دستگاه روان تر خواهد شد،.
  • در برخی از پرکن های مایعات غلیظ نیز این امکان وجود داشته که برای حرکت روان و سریع تر مایع، مایع مورد نظر را پیش از پر شدن گرم نمود.
  • بعد از پر شدن، نوار نقاله انتقال ظروف پر شده را به سوی دیگر دستگاه های بسته بندی نظیر دستگاه دربند، لیبل زن، جت پرینتر یا تاریخ زن و … انجام خواهد داد.
  • دستگاه میکسر مایعات
  • طرزکار دستگاه پرکن مایع ظرفشویی، سیلندر پیستونی اتوماتیک به این صورت می باشد که اپراتور ظروف را روی نوار نقاله قرار می دهد. دستگاه ظروف را به صورت2 تا 6 تایی جدا کرده و در زیر نازل متوقف می کند. با حرکت پیستون به طرف جلو مواد داخل سیلندر به داخل ظرف تزریق می گردد.
  • هر کدام از نازل های دستگاه شامل یک محفظه استوانه ای (سیلندر) بوده که یک پیستون درون آن حرکت می کند.
  • در دهانه پیستون شیری سه طرفه وجود دارد که در هنگام عقب رفتن پیستون مسیر مخزن به داخل سیلندر را باز میکند و در هنگام جلو آمدن پیستون مسیر سیلندر به نازل را باز میکند، تا مواد داخل سیلندر، به داخل ظرف تزریق گردد.
  • بعد از تخلیه سیلندر و پر شدن ظرف، پیستون به طرف عقب برگشته و خلا ایجاد شده در سیلندر باعث وارد شدن مواد از مخزن تغذیه به داخل سیلندر می گردد و سیکل بعد آغاز می گردد.
  • برای به حد اقل رساندن خطا اندازه و حجم سیلندر ها بستگی به اندازه ظروف داشته و برای هر ظرف از سیلندر پیستون مخصوص آن وزن استفاده می گردد.
  • این دستگاه دارای قابلیت پرکردن مایعات غلیظ براساس حجم سیلندر میباشد.
  • دارای هد دربند جهت پرکردن مایع ظرفشویی می باشد کلیه قسمت های درگیر با مواد از جنس استنلس استیل می باشد نازل ها از استیل 316 ضد خورندگی با مواد اسیدی می باشد.

دستگاه روغن پرکن

دستگاه روغن پرکن

دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک برای انواع روغن های خوراکی و صنعتی قابل استفاده است با این تفاوت که در پرکردن روغن صنعتی از پمپ دنده ای و روغن های گیاهی و خوراکی از سیلندر پیستون استفاده می شود. نازل های استفاده شده در پرکن خوراکی تمام استیل می‌باشد.

در این دستگاه انواع ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با حجم های متفاوت قابل استفاده هستند در پرکن اتوماتیک ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدایت می‌شوند. اما در پرکن نیمه اتوماتیک نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عملیات مظروف سازی را انجام می دهد.

نازل ها بدون ایجاد حباب و پاشیدن ظرف ها را به میزانی که تنظیم شده است پر میکنند و این از حدر رفت محصول جلوگیری میکند. دربندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. همچنین قابلیت تغییر تعداد نازل ها را به سفارش مشتری دارد.
دستگاه دارای سیستم کنترل پیشرفته است. و در نهایت قابل ذکر است که دستگاه تمام مجوزهای بهداشتی برای تولید و بسته بندی انواع روغن خوراکی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پرکن روغن تمام اتوماتیک شامل گارانتی و  خدمات پس از فروش میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید.

دستگاه پرکن 

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های دستگاه پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است. دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

ویدئو طرز کار دستگاه روغن پرکن 

 

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.

فروش دستگاه گریس پرکن

فروش دستگاه گریس پرکن

امروزه با توجه به روند تولید استفاده از دستگاه های بسته بندی حائز اهمیت می باشد یکی دیگر از دستگاه های بسته بندی ماشین سازی چمران دستگاه گریس پرکن می باشد. باتوجه به تنوع و نوع این محصول در بازار (گریس سرد و گرم) می بایست نسبت به ساز کار محصول دستگاه مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه بسته بندی گریس می تواند اتومات و نیمه اتومات باشد که عملکرد این دستگاه ها به تلفیقی از سیستم هیدرولیک، پنوماتیک و مکانیک می باشد.در سیستم تزریق این دستگاه ها از پمپ خاص جهت انتقال مواد استفاده می شود.
دستگاه مجهز به مخزن ذخیره با حجم ۲۰۰ کیلوگرم نیز می باشد در سیستم هیدرولیک این دستگاه ها از مرغوب ترین نوع کالا استفاده شده است به منظور سهولت در امر انتقال گریس می توان از پمپ های انتقال گریس استفاده نمود. این دستگاه مجهز به پی ال سی و تابلو فرمان مجزا می باشد.

دستگاه پرکن گریس، در اندازه و سایز های مختلف تولید میشود، تعداد نازل های آن با توجه به درخواست خریدار متغیر میباشد.این محصول در مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید می شود. جنس بدنه دستگاه پرکن گریس از استیل و در صورت درخواست می توان به آن نوار نقاله و جت پرینتر هم وصل کرد. این دستگاه با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه میگردد. (ماشین سازی چمران).